Komercyjne systemy bezpieczeństwa w motoryzacji raport motoryzacyjny Sebastian Bełczyński

W jednym miejscu skumulowałem całą wiedzę na temat dostępnych komercyjnych systemów bezpieczeństwa stosowanych w masowej produkcji samochodów.
 
Moje własne doświadczenia i udział w poważnym wypadku samochodowym spowodowały, że systemy bezpieczeństwa są jednym z kluczowych elementów na których skupiam się podczas zakupu samochodu jak również w trakcie doradzania moim klientom najlepszego wyboru przy zakupie samochodu.
 

Tematyka bezpieczeństwa w ruchu drogowym jest dla mnie szczególnie ważna. Sam doświadczyłem wypadku samochodowego, podczas którego poważnie ucierpiałem. Dlatego właśnie przyglądam się zmianom w systemach chorniących bezpieczeństwo kierowcy i pieszego z taką uwagą.

Co nas chroni przed kolizją i wypadkami? Oto najważniejsze starcze nieco i nowsze, inteligentne systemy, które pozwalają nam czuć się bardziej komfortowo i bezpiecznie na drogach.

Osobiście uważam że podczas wybierania nowego lub używanego auta powinniśmy szczególnie zwracać uwagę na systemy bezpieczeństwa w autach. Systemy te mogą uratować nas przed wypadkiem.

System ABS
(Anti-Lock Braking System)

Jak sama nazwa wskazuje, to system zapobiegający blokowaniu się kół samochodu podczas hamowania.
W uproszczeniu: mierzy on prędkość każdego z kół, a na jej podstawie
dozuje odpowiednio ciśnienie układu hydraulicznego dla każdego z obwodów. W efekcie daje możliwość skręcania podczas hamowania.

Pamiętamy, że przy awaryjnym hamowaniu z ABS-em musisz wciskać pedał hamulca do samego końca.

System BAS
(Brake Assist System)

Wiele osób używa za mało siły
w trakcie awaryjnego hamowania układu
z ABS-em. W takiej sytuacji z pomocą przychodzi BAS (Brake Assist System)
– potocznie zwany asystentem hamowania. Posiada on czujnik mierzący szybkość wciskania pedału hamulca. Pozwala to wyczuć sytuację awaryjną i wspomóc hamowanie poprzez zwiększenie ciśnienia w układzie hydraulicznym.

Dzięki temu możemy w pełni korzystać z zalet ABS-u.

System EBD (Electronic Brakeforce Distribution)

Z systemami ABS i BAS powiązany jest EBD, którego funkcjonowanie polega na dystrybucji siły hamowania pomiędzy poszczególnymi kołami. W efekcie zapewnia krótsze i stabilniejsze hamowanie.

System jest w standardowym wyposażeniu wielu samochodów (wraz z ABS).

System automatycznego hamowania

W niektórych pojazdach oferowany jest system automatycznego hamowania. Działanie układu opiera się na współpracy ESP z czujnikiem radarowym i kamerą obserwującą drogę przed samochodem. Działa on do prędkości ok. 30 km/h. Za pomocą radarów wyczuwa przeszkodę.

Systemy czuwające nad ruszaniem

Dostępne są również systemy czuwające nad ruszaniem. Pierwszy z nich to system kontroli trakcji przy ruszaniu. W zależności od producenta i wersji, układ przyhamowuje koło/a tracące przyczepność lub zmniejsza obroty silnika (często wykonuje jednocześnie obie czynności). Drugi kontroluje ruszanie na wzniesieniach, służy bardziej naszej wygodzie niż bezpieczeństwu.

Nie pozwala on pojazdowi stoczyć się do tyłu podczas ruszania (puszczania sprzęgła) na pochyłej nawierzchni.

Asystent utrzymywania właściwego pasa ruchu

Rozwiązanie, które może korygować tor jazdy, gdy auto przekracza białą linię (granicę danego pasa ruchu). Dzięki umieszczonej
z przodu pojazdu kamerze system monitoruje drogę przed autem i rozpoznaje, gdy twój samochód zbliża się do oznaczeń pasa przy wyłączonym kierunkowskazie.

W sytuacji wykrycia niezamierzonego zjechania z pasa ruchu, system ostrzega kierowcę poprzez wywołanie drgań na kierownicy.

Sprawdź cały tekst pobierając go z naszej stony..

 
Wejdź na stronę www.raportymotoryzacyjne.pl i pobierz swój darmowy raport! Auta i leasingi z pasji!
 
Sebastian Bełczyński
T: 663983593
Linkedin profil - https://www.linkedin.com/in/sebastian-bełczyński-74a6a2176/
 

Zostaw dane. Skontaktujemy się z Tobą!